سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه کسی را دیدید که به وی زهد در دنیا و کم گویی عطا شده، بدو نزدیک شوید که القای حکمت می کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 95 فروردین 19 , ساعت 12:0 صبح

اگر به آتن سفر می کنید، تقریبا 3 تا 5 روز نیاز دارید تا این شهر را کامل بگردید. اگر با تور نوروز 96 به این شهر زیبا و تاریخی سفر کنید، می توانید طبق برنامه ریزی همه ی مکان های مهم آن را بگردید اما اگر سفرتان شخصی باشد ، نیاز به برنامه ریزی دقیق دارید. خبر خوب اینکه هزینه های سفر در این شهر آنچنان بالا نیست بنابراین خیالتان از این بابت می تواند راحت باشد. اما می رسیم  به معرفی یک جای دیدنی که باید در لیست تان قرار دهید. تئاتر دیونیسوس یکی از دیدنیهای آتن قدیمی ترین تئاتر جهان است که در طی سالها، بسیاری از معروف ترین و سرشناس ترین نمایش نامه های جهان در آن اجرا شده اند. تئاتر دیونیسوس که در بخش جنوبی آکروپولیس قرار دارد، قدیمی ترین مجموعه آکروپولیس است.

 

تور نوروز 96

 

این تئاتر به نام دیونوسوس خدای شراب و مستی ساخته شده بود و 64 ردیف (25 ردیف باقی مانده) و حدود 170000 نفر گنجایش داشت. ردیف اول با صندلی های مخصوص مشخص برای افراد خاص در نظر گرفته شده است و هر صندلی مختص به یک فرد خاص بوده مانند امپراطور هادریان، یا کاهن اعظم.
برای یونانی ها در آتن باستان، تئاتر دیونیسوس بخش بسیار مهمی از زندگی شان بوده است. امروز از آن به عنوان مکانی که آغازگر تئاتر اروپا بوده، یاد میشود. اهمیت تئاتر دیونیسوس در آن است که همزمان با تولد تراژدی در آتن ساخته شده است و اولین تئاترهای تراژیک در قرن ششم ق.م. در آن اجرا شده اند. این مکان تاریخی و باستانی یکی از بهترین دیدنیهای یونان و جاذبه های گردشگری آتن به شمار میرود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ