سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شما را به پنج چیز سفارش مى‏کنم که اگر براى دسترسى بدان رنج سفر را بر خود هموار کنید ، در خور است : هیچ یک از شما جز به پروردگار خود امید نبندد ، و جز از گناه خود نترسد ، و چون کسى را چیزى پرسند که نداند شرم نکند که گوید ندانم ، و هیچ کس شرم نکند از آنکه چیزى را که نمى‏داند بیاموزد ، و بر شما باد به شکیبایى که شکیبایى ایمان را چون سر است تن را ، و سودى نیست تنى را که آن را سر نبود ، و نه در ایمانى که با شکیبایى همبر نبود . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 95 فروردین 18 , ساعت 12:0 صبح

معبد المپیای زئوس یکی از دیدنیهای آتن حدود 1500 سال پیش برای عبادت خدای یونانی زئوس ساخته شد. این معبد رومی عظیم الجثه در مرکز آتن قرار دارد. در زمانهای قدیم رومیها معابد خود را در ابعاد بسیار بزرگ میساختند تا نمایانگر قدرت آنها باشد.
در قرن 2 میلادی رومیها این معبد را به خاطر خدایان المپیک خصوصا زئوس ساختند. زئوس خدای خدایان و خدای کهکشانها و به عبارتی خدای مرگ بود که به افتخار او معابد زیادی در گوشه و کنار یونان ساخته شده است.

 

 

تور نوروز 96

 

ستونهای سنگی و بسیار بلند این معبد هنوز هم گواه عظمت ان هستند. گرچه از 116 ستون سنگی که بالای آنها به فرم کاکتوس ساخته شده تنها 15 تای آن باقی مانده است و بقیه در اثر زلزله و بلایای طبیعی از بین رفته اند. معبد المپیای زئوس یکی از برترین جاذبه های گردشگری آتن و دیدنیهای یونان در تور نوروز 96 به شمار میرود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ