سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون توانایى بیفزاید ، خواهش کم آید . [نهج البلاغه]
 
جمعه 94 بهمن 30 , ساعت 1:20 عصر
تایلند جاذبه های گردشگری زیادی دارد که یکی از این جاذبه ها ، تپه بودا است.
تپه بودا
درباره تپه بودا

تپه بودا یکی از بلندترین نقاط و جاذبه های گردشگری پاتایاست و در بالای آن، بزرگترین مجسمه بودا در پاتایا واقع شده است. اینجا مکانی است که گردشگران زیادی را به سمت خود جلب میکند. محوطه اطراف آن نیز منطقه ای زیبا و مقدس دارد. این تپه یکی دیگر از بهترین جاذبه های تایلند و دیدنیهای پاتایا تایلند به شمار میرود.

پنج شنبه 94 بهمن 29 , ساعت 12:0 صبح

دیدنی های پاتایا فقط منحصر به طبیعت آن نیست.

قلعه جادویی توکسدو، اولین محل نمایش شعبده بازی در تایلند است که آقای توکسدو، شعبده باز مطرح جهان، آن را اجرا می کند که از بهترین جاذبه های گردشگری پاتایاست.
قلعه جادویی توکسدو

در این مکان یک نمایش جادویی برگزار میشود که بسیا دیدنی و خیره کننده است. این قلعه جادویی یکی دیگر از جاذبه های تایلند و دیدنیهای پاتایا تایلند به شمار میرود.

چهارشنبه 94 بهمن 28 , ساعت 2:26 عصر

زندگی شبانه یکی از آن چیزهایی است که بدون شک اگر در ایران زندگی کرده باشید با آن چندان آشنایی ندارید . تایلند یکی از کشورهایی است که بع داشتن زندگی شبانه معروف است .

 

گردش شبانه تایلند


گردش در تایلند به گردش شبانه تایلند معروف است که یکی از بهترین تفریحات در بانکوک و تفریحات تایلند میباشد. شما در بانکوک می توانید با بازدید از بازارهای شبانه از رستورانها، کافه ها و چای خانه های شبانه این شهر که تا نزدیک صبح به مسافران خود سرویس می دهند بازدید نمائید. این نوع گردش کردن را میتوان یکی دیگر از تفریحات بانکوک تایلند نامید.


سه شنبه 94 بهمن 27 , ساعت 10:3 صبح
هر  کشوری ممکن است یک شهر داشته باشد که به شهر سوخته معروف باشد. در ایران هم شهری سوخته در مناطق جنوبی داریم اما تایلند هم شهری به نام آیوتایا دارد که می توان گفت پایتخت تمدن تایلندی ها به شمار می رود.
شهر تاریخی آیوتایا که به مدت 417 سال پایتخت تایلند به شمار می رفته، یکی از تاریخی ترین بناهای این کشور و جاذبه های تایلند است که در زمان خود از بزرگترین شهرهای دنیا و مرکز تمدن آسیای جنوب شرقی بوده است که در سال 1350 بنا نهاده شده.
شهر تاریخی آیوتایا
درباره آیوتایا

این شهر در قرن 17 یکی از ثروتمندترین شهرهای آسیا به شمار می رفته و در حدود 417 سال پایتخت تایلند بود ولی در سال 1767 ارتش برمه به آن حمله کرد و آنرا فتح و تخریب نمود.

آیوتایا تا سال 1767 محل حکومت 33 تن از پادشاهان تایلند از خاندان های مختلف بود تا اینکه در نیمه های قرن 18 برمه ای ها آن را فتح و تخریب کردند به همین دلیل از مهمترین جاذبه های گردشگری بانکوک میباشد.
از این شهر که زمانی بیش از 400 معبد را در خود جای داده بود، امروزه تنها مجموعه ای از معابد و ردیف هایی از بوداهای نیمه ویران و قدیمی بر جای مانده است. در حال حاضر تنها خرابه هایی از این شهر و همچنین تعدادی از معابد مشهور و مجسمه های نیمه ویران بودا باقی مانده است. آیوتایا در 76 کیلومتری شمال بانکوک قرار دارد و یکی از دیدنیهای بانکوک تایلند به شمار میرود.

دوشنبه 94 بهمن 26 , ساعت 11:50 صبح
چرا تایلند تبدیل به یک کشور توریست پذیر شده است؟ جواب مشخص است. همه چیز در آنجا وجود دارد! از جاذبه های تاریخی و گردشگری گرفته تا تفریح و هر آنچه که بخواهید.

معرفی مکانهای مهم تایلند

پوکت :در این جزیره بزرگ، شما می‌توانید قایق‌سواری کنید یا یک سقوط آزاد پرهیجان را تجربه کنید. می‌توانید از میان درختان دوچرخه سواری کنید یا از موتور چهارچرخ برای این کار استفاده کنید. حتی می‌توانید سوار فیل شوید.
معرفی مکانهای مهم در تایلند
پاتایا :در جنوب شرقی بانکوک و در فاصله 165 کیلومتری آن قرار داد. رطوبت آن به ویژه در فصل‌های گرم و بارانی، بسیار بالا است اما به هر حال تفریحاتی چون شنا، جت اسکی، موج سواری، اسکی روی آب، قایق سواری و غواصی کار هرروزه گردشگران است. ماکت معابد و آثار تاریخی مشهور جهان، باغ وحش و باغی پر از گل‌های رنگارنگ و درختان متنوع استوایی، آکواریوم تونلی در زیر آب، خانه چوبی 105 متری، تماشای تئاتر و نهایتاً مراکز خرید بزرگ، گردشگران را به سوی خود می‌خواند.

بانکوک :پایتخت تایلند است که معماری مدرن را در کنار سنتی به نمایش گذاشته است. کاخ‌ها، موزه‌ها، رستوران‌ها، معابد، رودخانه چائوپرایا و رودخانه کوای، بازار شناور و ... از امکانات تفریحی این شهر است.

چیانگ مای :این شهر تفریحی و اقتصادی در فاصله 700 کیلومتری بانکوک و در محدوده رودخانه پینگ واقع شده است. مثل بسیاری از شهرهای دیگر در تایلند، رستوران‌هایی با غذای سنتی، هتل‌های شیک، پارک‌های متعدد و دیدنی، معابدی چون په پونگ و پهاراسنگ، بخش قدیمی در مرکز شهر و ... به این شهر جاذبه‌ای خاص داده است.

خلیج مایا :این خلیج از سه طرف با سه صخره به ارتفاع حدود 100 متر محاصره شده است تقریباً از دست انسان‌ها بکر مانده است. ساحل اصلی حدود 200 متر طول دارد که از شن‌های سفید و نرمی پوشیده شده است و مرجان‌های رنگارنگ زیر آب و ماهی‌های استوایی در آب‌های زلال، چشم گردشگران را می‌نوازد.
در نگاه اول مشخص است که اولاً آب و هوای استوایی در این کشور به جز در فصل های گرم و بارانی، به جذابیت گردشگری در این کشور کمک شایانی کرده است. اما علاوه بر آن انصافاً ساخت معابد و موزه‌ها، پارک‌ها و رستوران‌ها و مانند آن نشان می‌دهد یکی از اهداف مدیران این کشور جذب گردشگر بوده است. عامل سوم نیز به بافت‌های قدیمی در روستاها و شهرهای تاریخی برمی‌گردد که به ویژه در تضاد با ساختمان‌های بلند و مدرن، جذابیت خود را بیشتر نشان می‌دهد. اما این همه ماجرا نیست و در بخش بعدی ابعاد دیگری از تایلند را روشن می‌کنیم.

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ