سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شاهان حاکم بر مردم اند و دانشمندان حاکم بر شاهان [امام صادق علیه السلام]
 
سه شنبه 95 فروردین 17 , ساعت 3:27 عصر

پارتنون معبدی است در آکروپلیس و یکی از دیدنیهای آتن سمبلی از یونان کلاسیک و دموکراسی آتنی است و از آن بعنوان خزانه استفاده میشده است. ساخت بنای آن در سال 447 ق.م آغاز و در 438 ق.م به پایان رسیده، اگرچه ساخت تزئینات آن تا 432 ق.م ادامه داشته است.
پارتنون به سبک دوریک با معماری ایکتینوس و مجسمه سازی فیدیاس و در زمان پریکلس، یعنی دوران طلایی یونان ساخته شده. این معبد محل نگهداری گنجینه های بی شمار بوده، اما قابل توجه ترین آنها مجسمه 11 متری آتنا بوده که فیدیاس با عاج آن را ساخته و با انواع جواهرات قیمتی تزئین شده بوده است. ساخت آن از 447 ق.م تا 438 ق.م طول کشیده.

 

پارتنون

 

پارتنون به الهه آتنا تعلق دارد. این بنا مهم ترین ساختمان به جای مانده از یونان کلاسیک است و مجسمه های آن از بهترین نمونه های هنر یونانی میباشند.
پس از فتح آتن توسط ترک های عثمانی این معبد به کلیسایی مسیحی و در اوایل دهه 1460 به مسجدی با یک مناره تبدیل شد. در حال حاضر مجسمه های این معبد در موزه بریتانیا قرار دارند. این معبد یکی از جاذبه های گردشگری آتن و دیدنیهای یونان به شمار میرود.


دوشنبه 95 فروردین 16 , ساعت 12:47 عصر

گردشگران در فصل های زیادی از سال تور آنتالیا را برای گردش و سفر انتخاب می کنند . این شهر با ساختمان ها و معماری زیبایش فصای دیدنی ای را برای همه ی سلیقه ها بوجود آورده است. اگر به این شهر رفتید و خواستید برای تامین وعده های غذایی خود فروشگاهی پیدا کنید، حتما به اینجا سری بزنید. هایپر مارکت رئال یکی از بهترین مراکز خرید ترکیه، در مرکز شهر آنتالیا قرار دارد و یکی دیگر از مراکز خرید آنتالیا ترکیه به شمار می رود.

 

 

تور آنتالیا

 

این هایپر مارکت بیشتر شبیه یک فروشگاه زنجیره ای خیلی بزرگ است تقریبا همه نوع کالایی دارد اما قسمت مواد غذایی و خوراکی آن متنوع تر و جالب تر است.


یکشنبه 95 فروردین 15 , ساعت 12:0 صبح

در اینجا می خواهیم روش تهیه سیب پلوی کرمانشاهی که بومی شهر کرمانشاه است را آموزش دهیم.

 

 

سیب پلوی کرمانشاهی

 

مواد لازم:

برنج 5 پیمانه

سیب زمینی 3 تا 4 عدد

گوشت چرخ کرده 500 گرم

پیاز 1 عدد

کشمش پلوئی 100 گرم

خرما 200 گرم

کره یا روغن 100 گرم

زعفران و نمک به میزان لازم

طرز پخت:

برنج را حدود 2 ساعت در آب و نمک خیس می‌کنیم سیب زمینی را به صورت مکعب خرد کرده، وقتی که آب برنج جوش آمد برنج را ریخته بعد از چند جوش سیب زمینی را اضافه می‌کنیم 2 تا 3 جوش که زد برنج را صاف می‌کنیم بعد مقداری روغن و آب برای ته دیگ درست می‌کنیم بعد برنج را حدود دو کفگیر ریخته شوید را می‌پاشیم دوباره برنج ریخته لابه لای برنج و سیب زمینی شوید می‌پاشیم و حدود 45 دقیقه با حرارت کم می‌گذاریم تا دم بکشد بعد با خرما و کشمش و پیاز سرخ شده و برنج زعفرانی تزئین می‌کنیم.


شنبه 95 فروردین 14 , ساعت 12:0 صبح

شاید تا حالا زیاد درباره کوه بیستون شنیده باشید اما اطلاعات خاصی در مورد آن نداشته باشید. کوه‌های بیستون و پراو با وسعتی حدود 1020 کیلومترمربع در شمال و شرق شهر کرمانشاه قرار گرفته‌اند و پس از طاق بستان به سوی کردستان امتداد می‌یابند. این ارتفاعات سنگی و غیرمشجر بوده و دارای معابر محدود است که امتداد آن‌ها تا رود سیمره ادامه دارد. این رشته ارتفاعات از کوه‌های متعددی تشکیل یافته و بلندترین قله آن کوه شیخ علی‌خان به ارتفاع 3357 متر است.

 

 

کوههای بیستون و پراو

 

ژرف‌ترین غار خاورمیانه به عمق 572 متر به نام غار بیستون یا پراو، در دامنه جنوبی قله قته چرمی واقع شده است. بهترین مسیر صعود به قله کوه شیخ‌ علی‌خان، از تنگ کنشت به روستای مانگ‌هلات و از آنجا ابتدا به سوی شرق و سپس به سوی جنوب تا قله، طی می‌شود. کتیبه‌ای از زمان هخامنشیان در کوهپایه بیستون و حجاری‌های داخل آن از زمان ساسانیان در طاق بستان باقی مانده است.

منبع مسیر : کتاب اطلس کوهها و غارهای ایران انتشارات سبزان


جمعه 95 فروردین 13 , ساعت 12:0 صبح

تالاب قره قشلاق که در آذربایجان شرقی قرار دارد، دارای تنوع بسیار بالایی در گونه های جانوری و گیاهی است و به همین دلیل هم لقب عروس تالاب ها را از آن خود کرده است. این تالاب در ساحل جنوب دریاچه ارومیه در حومه شهرستان بناب در موقعیت جغرافیایی 37درجه و 13دقیقه و 25ثانیه عرض شمالی و 45درجه و 51دقیقه و 38ثانیه طول شرقی قرار دارد .

مساحت
مساحت منطقه قره قشلاق 40000هکتار است .

ارتفاع
منطقه قره قشلاق 1270متر از سطح دریا ارتفاع دارد .

راههای دسترسی
از طریق بناب ملکان فسندوز قابل دسترسی است .

کاربری تالاب
از مراتع اطراف تالاب به عنوان مرتع استفاده می شود شکار پرنده در آنجا رواج دارد .

مدیریت و حفاظت
منطقه به عنوان شکار ممنوع در مدیریت و حفاظت استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

امکان جذب گردشگر
با توجه به سهل الوصول بودن تالاب وقرارگیری آن در بین دو استان آذر بایجان شرقی و غربی و وجود گونه های پرندگان زارآور در فصل بهار و تابستان و خوش آب و هوا بودن آن در تابستان می توان گردشگران طبیعت را برای اقامت کوتاه مدت به آن جذب کرد .د

گیاهان :پوشش عمده گیاهی تالاب نی و گز می باشد .

ماهیان :دراین تالاب ماهی وجود ندارد در دهانه رودخانه زرینه رود و سیمینه رود کپور ماهی و ماهی سیاه وجود دارد.


   1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ